Prvi lokalni Izveštaj o održivosti
Kruna aktivnosti u domenu održivog poslovanja
Prvi lokalni Izveštaj o održivosti predstavlja krunu rada i zalaganja Banke u domenu održivosti, i obuhvata ključne događaje na ovom polju od njenog osnivanja, pa sve do 2023. godine. Sa ponosom stojimo iza svake naše odluke, koja je kao rezultat donela poslovnu kulturu koja akcentuje održivost I etično poslovanje.
Objavili smo prvi lokalni Izveštaj o održivosti za 2023. godinu
Vodeći se primerom ProCredit Grupe, koja od 2016. godine objavljuje dostignuća svih banaka članica, kao i preduzete korake po pitanju utemeljenja održivog poslovanja, ProCredit Bank Srbija je objavila svoj prvi nefinansijski izveštaj.
Održivo poslovanje kao prioritet
ProCredit Bank Srbija u Srbiji posluje duže od dve decenije, i za sve to vreme radili smo na definisanju naših ciljeva kada je reč o održivom poslovanju, i na njihovoj implementaciji u našu generalnu strategiju i politiku poslovanja. Možemo sa pravom reći da je održivost više od naše korporativne kulture – ona je naša suština!
ProCredit strategija za održivost, za banku budućnosti
U koraku sa vremenom: Smanjenje ekološkog otiska kao deo poslovne prakse
Posvećenost smanjenju uticaja na životnu sredinu i klimu predstavlja ključni deo naše strategije održivosti. Aktivno radimo na smanjenju našeg ekološkog otiska primenom različitih mera, uključujući praćenje i merenje emisija CO2 koje proizilaze iz naših poslovnih aktivnosti.
Kontinuirano analiziramo emisije - poput potrošnje električne energije, grejanja i korišćenja vozila (Opseg emisije 1 i 2), kako bismo identifikovali oblasti za poboljšanje i primenili efikasne strategije za smanjenje emisija. Jedna od mera odnosi se na povećanje korišćenja električne energije iz obnovljivih izvora ulaganjem u razvoj vlastitih fotonaponskih sistema i saradnjom s dobavljačima čiste energije.
Smanjenje emisije štetnih gasova – mobilnost sa svrhom
Od 2023. godine 100% našeg voznog parka čine niskoemisioni automobili (električna, plug-in hybrid i hybrid vozila). Razvili smo i mrežu punjača za električna vozila dostupnoj široj javnosti, kako bismo podstakli građane na prelazak na ekološki prihvatljivija vozila i smanjenje emisija štetnih gasova.
Svesni smo da kao finansijska institucija nismo odgovorni samo za smanjenje vlastitih emisija, već i za pružanje podrške našim klijentima u naporima dekarbonizacije (Opseg emisije 3, u pitanju su emisije koje proizilaze iz našeg kreditnog portfolija).
Ukoliko uzmemo u obzir da čak 90% našeg portfolija čine mikro, mala i srednja preduzeća, preduzetnici i poljoprivrednici, jasno je koliku odgovornost i priliku stavljamo ispred nas u ekološkoj tranziciji. Identifikovali smo klijente u našem portfoliju koji najviše doprinose emisijama i aktivno ćemo ih podržavati u njihovim naporima da smanje svoj uticaj na životnu sredinu.
Ciljevi održivog razvoja i Agenda 2030
ProCredit Bank Srbija je svoje ciljeve održivog poslovanja formirala na osnovu Agende 2030. (Agende Ujedinjenih Nacija za održivi razvoj do 2030. godine), koja je usvojena na samitu održanom septembra 2015. godine. Ova Agenda obuhvata 17 jasno definisanih ciljeva, i uključuje tri dimenzije održivog razvoja:
- Ekonomski rast
- Socijalnu inkluziju
- Zaštitu životne sredine
ProCredit Bank Srbija svoj najveći doprinos vidi kroz nekoliko ciljeva Agende:
- Ekonomski razvoj - doprinosimo ekološki i socijalno održivom ekonomskom razvoju u zemlji u kojoj poslujemo.
- Pažljivo upravljanje kreditnim rizicima - u našim kreditnim operacijama nastojimo da minimiziramo potencijalno štetne ekonomske, ekološke i društvene uticaje.
- Održivo finansiranje - mi primenjujemo ekonomski, socijalno i ekološki inkluzivan pristup odgovornom finansiranju i promovišemo ekološki prihvatljive investicije.
- Korporativno upravljanje - naše jasno uobličene vrednosti, smernice i organizacione strukture omogućavaju našim zaposlenima da se ponašaju odgovorno i neguju poverenje koje su nam ukazali klijenti.
- Pouzdano partnerstvo i transparentne usluge - nastojimo da izgradimo dugoročna, pouzdana i stabilna partnerstva i sa pravnim licima i sa stanovništvom.
- Tehnologija i inovacije - promovišemo digitalnu transformaciju u našim bankarskim operacijama kako bismo pružili sigurne i pogodne usluge našim klijentima i maksimiziramo efikasnost u našim internim procesima. Time dodatno doprinosimo i zaštiti životne sredine kroz smanjenu upotrebu resursa.
- Interni menadžment životne sredine - da bismo minimizirali svoj negativni uticaj na životnu sredinu, kontinuirano analiziramo i pratimo uticaje koji proističu iz naših aktivnosti. Na osnovu naših analiza, banka je investirala u održiva rešenja smanjenja upotrebe resursa.
- Etičke vrednosti i radno okruženje - Nastojimo da promovišemo pozitivno radno okruženje koje karakteriše raznolikost, ravna hijerarhija i otvorena komunikacija.
- Fer regruter i poslodavac – Da bismo privukli i zadržali prave zaposlene, razvili smo transparentan proces selekcije upotpunjen poštenim mogućnostima internog napredovanja i naknadama.
- Razvoj zaposlenih - Razvijamo kapacitete zaposlenih kroz sveobuhvatnu obuku znanja i veština, redovne preglede učinka i jasne opcije za karijeru.

Društveni uticaj poslovanja: Banka kao aktivan član zajednice!
Pored ekološkog uticaja, Izveštaj o održivosti naslanja se i na društveni uticaj poslovanja ProCredit banke. Elementi društvenog uticaja ilustruju našu posvećenost ne samo ekonomskom uspehu, već i pozitivnom uticaju na širu zajednicu i društvo u celini.
Biznis sa svrhom – dobre prakse klijenata
U Izveštaju o održivosti nalaze se dobre prakse naših klijenata, uključujući one koji predvode u inovacijama, osnaživanju budućih lidera, kao i klijente koji neguju ruralni prosperitet. U 2023. godini naši biznis klijenti zaposli su više od 31.000 novozaposlenih, od čega 40% žena, a 5% mladih.
Zaposleni kao temelj strategije održivosti
Posvećenost i motivacija zaposlenih su ključni za postizanje uspeha, kako naše banke kroz unapređenje unutrašnjih procesa, tako uspeha i naših klijenata kroz jačanje partnerstva i postizanje dugoročnih poslovnih rezultata.
Kako bismo išli u korak sa standardima, i kako bismo postigli sve ciljeve koji obuhvataju poslovni uspeh sa jedne strane, a principe održivosti sa druge, potrebno je da prepoznamo i postavimo zajedničke prioritete. Samo kada radimo u sinergiji, sa fokusom na opšte dobro, možemo postići izvanredne rezultate i stvoriti bolju budućnost za sve.
Održivo poslovanje može da napravi promene, i načini korake u pravom smeru!